şirin iskit“ocaklarımız hep tütsün”
keçe, yün, triko 146x30x190cm
“May the fire of our hearth
always burn” felt, wool, wire, 146x30x190 cm
Endam Acar,
Aydan Baktır, Zeynep Birced,
Fırat Bingöl,
Bayram Candan, Sakine Çil,
Can Göknil,
Aslımay Altay Göney, Güler Güngör, Şirin İskit, Aziz Kanat,
Kurucu Koçanoğlu, Suzy Hug
Levy, Lerzan Özer, Emre Senan,
Maria Sezer, Zeynep Perinçek
Signoret, Rüçhan Şahinoğlu,
Yıldız Şermet, Gamze Taşdan,
Shirley Verette
Maden-Cevher
5 Eylül - 31 Ekim 2015
basın bülteni
Galeri Apel yıllık
programında en az bir kez günümüzden bir konuyu ele almaya çalışır ve çok
sayıda sanatçının
bu konudaki farklı
yorumlarını izleyici ile paylaşmayı amaçlar. Bu doğrultuda, Galeri Apel'in14.
Uluslararası İstanbul
Bienali ile eşzamanlı düzenlediği
serginin konusu "maden-cevher" oldu.Doğada çoğu zaman yer altında
saklı olan
cevheri, insan tarih öncesi
dönemde keşfetti ve bu cevherden yararlanma yollarını aramaya koyuldu. Birçok
destan,
dağı delebilen, cevheri
eriten insanın maharetini yücelten hikayelerden oluştu. Kültürel ve teknolojik
gelişmelere
paralel olarak, insanın
madenlerle giderek daha da yakınlaşan bir ilişkisi oldu.
Maden ocaklarında kömür,
bakır gibi madenleri yeraltından dışarıya taşıyan yola galeri denilmesi günümüz
sanatında galerilerinin
yüklendiği işlevi de hatıra getirebilir. Kültürel faaliyetlerin belki de en
insani olanlarından biri
sanat üretimidir.
Galerilerde hayat bulan sanat eserlerinde yakın tarihin izleri, çağrışımları,
değerleri saklıdır. Aynı
zamanda, madenlerdeki son
derece zorlu çalışma koşulları, maden kazalarındaki emek-kırım, tarihi ve
güncel emek
sömürüleri üzerine kurulan
ihtişamın aldatıcı büyüsü de sanat eserlerinin üretiminde farklı çıkış
noktaları oluşturur.
Katkıda bulunan
sanatçılarımıza teşekkür ederiz.
Nuran Terzioğlu
press release
Mines and Ores
03.09.2015 - 31.10.2015
Gallery Apel tries to
explore a topical theme at least once in its yearly program, and aims to share
with viewers
diverse interpretations of
this theme by a large number of artists. The theme “mines and ores” was
selected within
this line for the exhibition
held by Gallery Apel concurrently with the 14th International Istanbul
Biennial. In prehistoric
times, humans discovered
ores that are often hidden underground in nature, and began to search for ways
to make
use of these ores. Many
epics have been composedof stories glorifying the feats of human beings who
could pierce
mountains and smelt the
ores. Parallel to cultural and technological developments, humankind’s
relationship
with mines grew ever closer.
The fact that passages in
mines through which minerals such as coal and copper are transported from
underground
to the surface are called
galleries may also act as a reminder of the function assumed by art galleries
today.
The production of art may
well be one of the most humane of cultural activities. The traces,
associations, and values
of recent history are hidden
in works of art that come to life in galleries. At the same time, the deceptive
spell of the
magnificence built upon the
extremely harsh working conditions in mines, the labor massacres in mining
accidents,
and historical and current
exploitations of labor may inspire alternative points of departure for the
production of art.
We would like to thank our
artists for their contribution.
NuranTerzioğlu
(resimlerin üzerine tıklayınız / click on pics)
Galeri APEL
Hayriye Cad. No: 5A,
Galatasaray-İstanbul
Tel.: +90 212 292 7236