VAHAP AVŞAR, 200 Moneyboxes / 200 Kumbara, 1991.
Atık tenekelerden kumbaralar ve kullanılmış tahtadan raf
Moneyboxes made of discarded tin, shelf made out of salvaged wood
179 x 100 x 50 cm // 70.47 x 39.37 x 19.69
in.
karma sergi
Hüseyin Bahri Alptekin, Vahap
Avşar, CANAN,
Ergin Çavuşoğlu, Cengiz
Çekil, Gülsün Karamustafa, Erinç Seymen
Umut Etmiştim ki / Wishful
Thinking; in Retrospect
3 - 31 Aralık 2015
basın bülteni
Rampa’nın arşivinden
derlenen sergi Cengiz Çekil, Ergin Çavuşoğlu, Hüseyin Bahri Alptekin, Gülsün
Karamustafa,
Vahap Avşar, Erinç Seymen ve
CANAN’a ait çalışmaları bir araya getiriyor. Yetmişli yıllardan bugüne dek
uzanan bir zaman
dilimine yayılan çalışmalar
bir tür gündüzdüşüne, hem bitimsiz olasılıkları hem de boşa çıkan beklentileri
içinde taşıyan anlara
odaklanıyor. Ümit ederek
düşünmek arzu ile gerçeklik arasında kalan; dokunulabilen ama kimi zaman da
ulaşılamayan
imkânlar ile yaşam arasında
gidip gelen bir zihin haline denk düşüyor. Yerine getirilemeyen küçük, gizli
vââtler ya da sürekli
olarak kayıp giden
yanılsamalar kalıyor geriye. Kişisel başarıları toplu olarak listeleyen, ama isim
yerine numaralara yer veren
ilânlarda (Çekil,
Kazananlar, 1994); anlık bir tatmin ve haz için, muhtemelen uyuşturucu
etkisiyle, sokakta yapılan ve gizli
biçimde kaydedilen bir
dansta (Çavuşoğlu, Sokakta Dans, 2003) karşımıza çıkar bu zihin hali. Ya da bakış
ve arzuyu ele alan
siyah-beyaz fotoğraflara,
üzerlerine serilen renkli tüller aracılığıyla Technicolor dokusu kazandıran
Karamustafa’nın Zamanlar
Olduğu Gibi, Renklendirilmiş
Zamanlar (1995) başlıklı dizisinde; ya da Avşar’ın atık tenekelerden ürettiği,
dolmayacaklarını bile
bile raflarda dizili
bekleyen kumbaralarında (200 Kumbara, 1991). Ya da Seymen’in tek bir taşkınlık
dairesi etrafında
kolajlanmış, anlaşılır bir
amaç olmaksızın koşturan futbolcu fotoğraflarında (Erkeklik Komedisi, 2009).
Gözetleme ve dijital
tuzaklar gibi içerimler
taşısa da tek gözlü bitkiselliğin, örülü doğa manzarasının (CANAN, Ayçiçekleri,
2014) güzelliğindedir;
ya da önemsiz şeylerle
doldurulmuş, üzerinde “Hayaller” yazan poşeti herhangi bir duygu izi
yansıtmaksızın taşıyan adamın
portresindedir (Alptekin,
Hayaller, 1999) bu anlar.
press release
Chosen from Rampa’s archive,
works by Cengiz Cekil, Ergin Cavusoglu, Huseyin Bahri Alptekin, Gulsun
Karamustafa,
Vahap Avsar, Erinc Seymen
and CANAN—which range in date from the late 1970s to today—each portray a kind
of
daydream, an instance which
shows the boundlessness of possibility with its inherent futility. Wishful
thinking is a state of mind
that lay between reality and
desire, between life and its tangible but sometimes unreachable possibilities.
RAMPA
İstanbul
Sair Nedim Caddesi No: 21a,
Akaretler 34357 Besiktas, Istanbul
Tel.: +90 212 327 08 00