14 Mart 2016

44 A Sanat Galerisi - YILMAZ AYSAN - Eskizler



YILMAZ AYSAN

Eskizler

18 Mart - 18 Nisan 2016

basın bülteni

 “1980'lerden günümüze süregelen plastik sanat çalışmalarımda pek çok değişik malzemeden ve teknikten
yararlandım. Kavramlar ve talimatlar, baskı resim, çeşitli resimleme yöntemleri ve malzemeleri ile resim, kolaj ve
asamblaj, döküm ve heykel, benim zaman içinde kullanageldiğim sanatsal olarak anlamlı malzeme ve teknikler oldu.
Bu sergimde, bir süredir üretip videolarını instagram hesabından paylaştığım tel-çizimler yer alıyor.

Teli kıvırarak obje üretmeye daha çocukken başlamıştım. Dönemin popüler oyuncaklarından "tel araba" yapıyor, yine
özellikle telefon tellerinden küçük figürler yaparak çeşitli kutulardan yaptığım maket kovboy kasabamı
canlandırıyordum. Geçen sene tesadüfen tekrar başladım telleri bükerek şekillendirmeye. Özellikle tek boyutlu olan
telin üçüncü boyut algısını oluşturabilme potansiyeli beni büyülemişti. Ayrıca heykelin tamamının tek bir parça telden
(single-loop) oluşmasını sağlamak da ayrı bir meydan okumaydı benim için.

 Telin sanatsal bir malzeme olarak kullanılabileceğinin farkedilmesi, Calder'in, Pariste bir oyuncak tüccarı için oyuncak
imal ederken esinlenerek ürettiği "Cirque Calder" ile ortaya çıktı (1926). Tel-heykel (Wire-sculpture) diye adlandırarak
icat ettiği yöntemi daha sonra Picasso dahil Modern çağın pek çok sanatçısı sanatsal ifade biçimi olarak kullandı ve
halen de kullanmakta.

 Eserlerimde, telleri kullanarak üçüncü boyutta figürler çiziyorum. Malzeme olarak, basit, saf ve tok malzemeler olan
demir ve ahşabın yanı sıra, neon efektli floresan boyalar ve black-light aydınlatmalar kullanarak figürlerin aydınlık ve
karanlık ortamlarda farklı ruhlara bürünmesini sağlamaya çalışıyorum.”
 Yılmaz Aysan 2016

44 A Sanat Galerisi

Ahmet Fetgari Sk. 44/A Teşvikiye, 34365 Istanbul – Türkiye

Tel.: +90 212 233 33 80