24 Aralık 2015

BAKRAÇ Sanat Galerisi - TURGUT MİNEZ - resim sergisi



 TURGUT MİNEZ

resim sergisi

2 - 22 Ocak 2016

basın bülteni / röportaj

Bu ayki röportajımızı Türk resminin önemli isimlerinden Neş'e Erdok ile gerçekleştirdik. Evin Sanat Galerisi'nde
görüştüğümüz, sanat hayatında elli yılı geride bırakan sanatçı ile çocukluk yıllarından, Akademi'deki öğrencilik
dönemine, yurt dışında geçirdiği yıllardan, eğitimcilik hayatına uzanan bir söyleşi yaptık.

Çoçukken ağabeyiniz resim yaparmış, siz de onun boyalarını alıp bir şeyler çizmeye çalışırmışsınız.
Resim yeteneğinizin ne zaman farkına vardınız ve ressam olmaya nasıl karar verdiniz?

Aslında çocukken aile içinde resim yeteneğimin hiç farkına varılmadı. Hatta ilkokuldayken okulda resim dersinde, verilen
konuların insanlarını ben çizerdim ama at arabasını yanımdaki arkadaşıma çizdirirdim. Resim çizebildiğimin farkında
değildim. Çok daha sonra, ben ortaokuldayken ağabeyim lisedeydi ve resme çok meraklıydı. Bedri Rahmi’nin eserlerini
gazetelerden, dergilerden izler onlara bakarak resimler yapardı. Ben de onu seyrederdim. Bir iki kere de onun yarım
kalmış boya tüplerini alıp küçük natürmortlar yapmıştım.

Sonra biz Erzincan’dayken, ortaokulumuza gelen Güzel Sanatlar Akademisi mezunu öğretmenimiz Turgut Minez,
sınıftaki herkese bir şeyler çizdirdi. O çizimlere bakarak herhalde benim daha iyisini yapabileceğimi düşündü ve tabure
üzerine önlüklü, örgülü saçlı bir kızı oturtarak “Hadi çiz bakalım” dedi. Hayatımda ilk kez karşıma biri oturtularak resmini
yapmam isteniyordu ama ben çizdim ve resim yeteneğim böylece ortaya çıktı.

Turgut Minez çok ilgili bir öğretmendi, çarşamba öğleden sonraları toplanan bir resim kolu kurdu. Oraya saksılar,
çiçekler getirerek bizi ayrıca çalıştırıyordu. Yarışmalar düzenliyor, ödül olarak dolma kalem veriyor, teşvik ediyordu.
Bana da sürekli “Bak! Liseyi bitirdikten sonra Güzel Sanatlar Akademisi'ne mutlaka git” şeklinde tavsiyede bulunuyordu.


BAKRAÇ Sanat Galerisi

Sinan Ercan Sk. 38 Öztor Sitesi B Blok, Kozyatağı – İstanbul

Tel.& Fax: +90 216 410 91 97